English Welcome Kecy Programování 3D - Engine Guestbook Odkazy Downloady O autorovi Napiš mi Mailform
box_cz 3D - Engine 00 - úvodník box_cz

    Toto je úvodník seriálu o 3D Enginech, to tam ještě nebyl první díl.

    No .., něco tady brzo bude, ale zatím se můžete podívat na obrázky, nebo na Mini-Engine v JavaScriptu, ale nečekejte od toho nic závratného.

    Tak.. pokud jste došli až se, tak vás Java neodradila a doufám, že takových bude většina. Nadchází chvíle, kdy bych mohl něco o tomto seriálu nastínit. Tak hlavně všechny ukázky a příklady budou psané pro software rendering, protože to je úplný základ k napsání dobrého 3D-Enginu a kdo si myslí že ne, ať se podívá třeba na takového Quaka. Seriál bude popisovat geometrický 3D-engine (včetně kolizí), to vzniknou podobné rotující dot a wire-frame brambory, jako je ta moje v Javě. Potom se plynule přesuneme k algoritmům pro kreslení polygonů a v softwarovém renderingu nepříliž oblíbenému Z-Bufferu (protože to je nejpomalejší způsob, ale na druhou stranu je také nejjednodušší). Pak projdeme různé způsoby mapování textur a pomalu přejdeme na stínování a osvětlovací modely,ale velice brzo uvidíte, že náš milý engine je přeci jen trochu pomalý a bude načase k odhození pomalého Z-Bufferu a uvidíte, jak fungují BSP-Stromy, Portály, S-Buffer, OCTree, KDtree a podobné potvory pro eliminaci kreslení. Pak přijdou PVS pro ještě větší zrychlení enginu a vrhneme se na grafické vychytávky, jako je bilineární filtrování, mip-mapping, lightmapy, průhlednost, dynamická světla, kouř, mlhu a tak podobně, a to všechno pouze na software rendering při dobré (většinou) rychlosti vykreslování. Pak bude na závěr ještě něco o OpenGL (ne Direct3D) a hardware akceleraci. Je to proto že jsem si koupil novej komp a tak se slituju i nad lidma co řvou po akceleraci :-) Tak dost kecání a tak se koukněte na ty slíbené obrázky :


wire
Čárový model (wire-frame)


texture+env
Základní texture-mapping


enviroment-mapping
Enviroment - stínované textury


dynamic lights
Jednoduchá dynamická světla


bilinear filter
Bilineární filtrování


lightmaps
Lightmapový osvětlovací model


zpět


Valid HTML 4.01!
Valid HTML 4.01