3deng qa 02

Q :
Jenom mě zajímá, co používáš za překladač, mě ty samply totiž jaksi nešly zkompilovat, konkrétně directx.cpp, možná to je tim, že mam MS Visual C++ 6.0 a DirectX 8.1, zkusim tam dát 7.0 - No nic. Taky sem se chtěl zeptat na jiný grafický rozhraní pro C. Co třeba Allegro.h ?. To naštve, člověk (já) si stáhne celou KOMPLET ALLEGRO 4.0 knihovnu, která ještě odkazuje na jiný neexistující hlavičkový soubory.

A :
Direct x ti nešly zkopírovat, protože u msvc60 nejsou standardně hlavička a lib soubory. ty si můžeš stáhnout, je to v sekci downloads (cca 800kb). je to samorozbalovací exe. vyhodí to složky lib a include. jejich obsah zkopíruješ do složek "lib" a "include" tvého kompilátoru. u msvc50 je to:

    c:\program files\devstudio\vc\include\
    c:\program files\devstudio\vc\lib\

Allegro a podobné rozhraní nepoužívám, protože zaberou hodně místa na disku, nejsou nějak masově rozšířené a stejně většinou volají directx (ptc ...)



Q :
Zdravim Te. Ja jsem nejakej Jura a pri serfovani na netu jsem se dostal na tve docela dobre propracovane stranky. 3D - Engine mi pripada jako velmi dobry prostredek na grafiku. Zacinam v c++ od Borlandu ve verzi 4,5. Proto bych se Te rad zeptal, na par otazek : za prve jestli muzu kombinovat, 3D - Engine s C++, a jestli ano tak jak to mam provest prakticky, a jake k tomu potrebuju hlavickove soubory? (jenom chci upozornit ze mi prekladac nejak nebere <graphics.h> ani nevim proc:) Diky moc :) Jestli se tva pripadna odpoved na nektere me otazky vyskytuje nekde na tvych strankach klidne me prosim na ne odkaz. Jeste jednou diky se se zabyvas timto dopisem :)

A :
Hoj ! 3D Engine a C ++ jsou pro sebe přímo stvořené. Dělá se to tak že všechno jsou třídy - matice, vektory, vertexy, roviny, objekty, svět, rasterizer, textura ... Pak se dají dělat celkem boží věci jednodušeji než když to tu bastlím v pure C. (ne že bych neuměl C++ ale víc lidí umí je C, takže to je v C, kterému rozumí i plusanci :-)) Borland není špatnej, microsoft má u directX sdk podporu i pri borland, můžeš si to stáhnout (jako v tom předchozím dotazu), ale je tu ještě jedna možnost a to je :
  1. U borlandu canvas, který je na grafiku dělaný (sice je to pěkná prasečina, ale je to tak), i když není tak rychlý
  2. DIB bitmapy, které jsou automaticky součástí windows.
Tady je zdroják pro borland (ale funguje až od 5) canvas a pro win GDI. Hodně štěstí !!



No zatím mi toho moc nepřišlo, tak pište !

Zpátky


Valid HTML 4.01!
Valid HTML 4.01