|
Deník šíleného programátora
No ... jak bych se omluvil za tohle ? Třeba ... v poslední době nemám
co dělat, takže sem se rozhodl že zase jednou napíšu hru. Hodlám tomu věnovat
hodně času, ale taky chci, aby to byla hra s velkým H. Takže to bude mít svůj
skriptovací jazyk, dobrou grafiku pod OpenGl a příběh. Hurá do toho ...
Grafickej engine se jmenuje Überlame, je to anglickoněmecký slovo,
znamenající "superlama". Skriptovací engine se menuje Pashik a je to jazyk podobnej
c-čku. To by mohlo vysvětlit část textu. Taky by možná pomohlo, kdybyh řekl že to číslo
nalevo (je to nalevo ?) je datum a rok (vidíte, věřím že budu rychlej - nepíšu číslo
věku :-)) a to napravo od toho je popis událostí co se v tu dobu
děly. No a teď už čtěte ! (a neberte to moc vážně, please)
24.0x04. 2k3 - začínám pracovat na Pashikovi (kompilátor)
27.0x05. 2k3 - Pashik je ve stavu ladění, píše se virtual machine
28.0x05. 2k3 - distribuce Pashik v 0.92
the mezera - nějaká práce na www stránkách, autoškola ...
mno a taky trochu práce na OpenGL ...
8.0x07. 2k3 - sestra chytla od psa epilepsii. hm .. sranda. Shleishca (kočka, čte se to
"šlejška") měla čtyři hybridkůťata, každej den jedno ubylo (upřímně, asi je
zkrmil peZ) a teď už je jen jedno, takový hnusný s vyvalenejma vočima
(... i když já bych taky valil voči, kdyby každej den něco sežralo mýho
bráchu - ale tak dobrá síla ve vesmíru asi není)
9.0x07. 2k3 - začínám psát Überlame BSP-átor
9.0x07. 2k3 - pouštím max a dělám jednoduchej svět s pár místnostma
10.0x07. 2k3 - za použití pokročilých technologií binárního newtonova hledání rootu při
tvorbě stromu jsem zjistil zvláštní věci ... (občas leží nějaké polygony
v jedné rovině :-) (nicméně algoritmus to už asi nerozchodí) => ovarwriting
11.0x07. 2k3 - jedeme na výlet !
13.0x07. 2k3 - napsal jsem vizualizátor leafů. mno, vypadá to zajímavě ...
14.0x07. 2k3 - vypadá to že to funguje - beru 3dsmax a kreslím brutální mapu ... nefunguje.
ne tak, jak bych chtěl
14.0x07. 2k3 - bugtesting - něco sem pochytal, něco tam asi ještě je - nicméně je rychlejší,
než Q3Bsp - a navíc nerozděluje polygony :-)
14.0x07. 2k3 - instaluju quoole a dělám mapu do quaka (I) ... už mně to nebaví furt psát :-(
15.0x07. 2k3 - no nic, píšu VIS. Light se odkládá "napotom", dostal jsem nějaký další nápady
jak udělat HQ světla
15.0x07. 2k3 - no ... jak umístit tracovací pointy po portálu .. ? upravuju vizualizátor,
takže po zmáčknutí různých kláves to zobrazuje trojúhelníky, obdélníčky
a čtverečky, jakož i jiné konvexní chuchvalce a ... >>tracovací pointy<< !
(části kde nejsou body jsou zastíněné přímo polygony aktuálního leafu)
16.0x07. 2k3 - VIS run ! hnnghhh ! mno, něco to spočítalo :-)
16.0x07. 2k3 - [pozdě v noci] AHA.
16.0x07. 2k3 - fachá !!! ... ale je to úplně k hovnu, protože to bere celou mapu. potřebuju
vyextrahovat oblasti, kam se hráč nedostane (nemá dostat bez noclip), pak
to bude (mělo by to být) lepší. taky by bylo dobrý přidat trochu hierarchie,
pretož se to počítá hrubou silou bez jakékoliv optimalizace (ale zatím je
to stejně rychlejší než q-1 vis ... (pan Carmack asi bral trošku větší detail
na tracovacích mřížkách == víc tracování == mnohem víc času)
17.0x07. 2k3 - kotě se vyválelo ve hnoji (asi aby ho nic nežralo) ... hrozně smrdí. du ho
umejt do sudu.
18.0x07. 2k3 - hm ... mám ohromnou depresi z rozdělování prostoru na konvexní části napsal
jsem jednoduchou třídu konvexního volume, kterou bych mohl použít. ale ještě
to musím implementovat a nechce se miííí ! kotě má rýmu a příšerně oteklý
voči. vypadá skoro jako já po ránu !
19.0x07. 2k3 - jedeme se koupat. brutálně sem se spálil na nohou (nevim proč já blb si je
nenatřel opalovacím krémem ?)
20.0x07. 2k3 - au ?.. mimochodem jsem se pohádal s člověkem, kterej mi měl napsat příběh,
... takže teď už je jasný že to bude kravina (když to píšu já)
21.0x07. 2k3 - došly mi 512 MB ramek, instaluju Sisloft Sandru a Unreal 2 (teď mám 640 MB)
22.0x07. 2k3 - dohrál jsem fUneral, nakonec to nebylo tak hrozný.
23.0x07. 2k3 - pokusy něco naklapat ... ne ? tak ne. Black & White
24.0x07. 2k3 - aspoň něco - příběh / první mise. dopoledne sem byl na kole a napadlo mě,
že primární radiozitní paprsky by se daly optimalizovat pomocí bitových
polí a octree. dál už by to nemuselo bejt tak hrozný (jakožto použijeme
progressive refinement) ... jak nad tím vším přejšlím, pro HDR budu
potřebovat novou grafárnu. ASUS ! GF FX 5900. ... teda pokud to nebudu
chtít dělat na víc průchodů. jak to dělá U2 ? tam některý lightmapy taky
vypadaly trochu jako HDR, jenže se špatně spočítaným světlem. ... no stejně
- s šokem jsem zjistil že celá atlantis je pod vertex (Gourard?) shadingem.
... nebo jen u mojí stařičké GFX ?
25.0x07. 2k3 - na několikátý pokus a s velkým nadšením založen LOG ... s velkými ambicemi
pouštím developer studio ... udělám aspoň přerozdělování portálů do nějaké
hierarchie ! hm ... .. . teď na to nemám klid, možná večer.
25.0x07. 2k3 - ha ! musím hru dokončit do konce devátýho měsíce ! jinak budu muset všechny
řádky posunout o jednu mezeru. nenechal jsem si místo na dvojmístný číslo
měsíce ! ... už to mám ! budu to psát hexadecimálně. bude nám to stačit ?
no : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, a, b, c .. asi jo. ... ale nevejde se tam
moje oblíbený 0x0_, jaká škoda. asi napíšu program na posunutí.
26.0x07. 2k3 - hm ... CzechTech ! ... mimochodem včera večer už to nedopadlo ...
u radiozity by mohly bejt předpočítaný form factory ... mmm ... podle
toho, kolik budeme potřebovat paměti ... asi až moc, předpokládám.
uvidíme, co vyvede Carmack a doom 3. (asi nic, protože nepoužívá takhle
sofistikovanou metodu světel ... cestou snad budou shadery, i když mám
strach že radiozitu do 127 instrukcí (byť optimalizovaných pro grafiku)
nemám šanci nacpat)
27.0x07. 2k3 - no ... no ! ještě že dneska jsem se mohl celej den válet u vody :-) paráda.
nakonec mi to nedalo a začal sem klacíkem kreslit grafy distribuce portálů
po BSP - stromech. lidi si museli myslet, co sem do sebe nenarval :-)
nakonec ... už jsem vymyslel, jak udělat všechny ty věci, co se mi do nich
nechce, tak na ně třeba někdy dojde. zejtra jedu do Brna nakupovat hadry,
takže se k tomu dostanu až večer. ... třeba budu zase vypadat (skoro,
abych neurazil případné žijící lidi) jako člověk :-)
27.0x07. 2k3 - (dvě ráno) donutil sem se nacpat tenhle text do excelu a přidat tam mezery
tak, aby se tam vešlo datum v hex ;-)
28.0x07. 2k3 - dneska sem byl nakupovat v tom brně, krása. jenže to sežralo celej den.
všude slevy 50 - 70 %, přesně pro sociální lidi jako já (ale až prodám tuhle
hru tak koupím Kenvelo a nechám ho zkrachovat, buzeranty :-))
29.0x07. 2k3 - no, něco dělat ... se mi pořád ještě nechce. instaluju TonyHawka, rekord
pro dnešek 64800 ... Maritn má co dělat
30.0x07. 2k3 - přemýšlím, co bych dělal, takže dělám level editor. napřed pokus s MDI,
jenže to je mezi oknama strašnej zmatek, navíc lišty zaberou většinu místa
v okně. SDI - jedna polovina okno s dělením, druhá dialog s ovládáním.
z nějakýho důvodu to ne a ne fungovat ...
31.0x07. 2k3 - tak, znovu do práce ! dneska sem přišel na to, že CFormView se nesmí !
používat s děleným oknem ... ách jo. nakonec to vyřešil prostej nemodální
dialog (ručně) alignovanej do rohu :-) sice občas zabliká při překreslování
okna, ale uvidíme s OpenGL. jinak už sy myslím že sem načerpal síly na to,
abych pohnul s BSP a VISem. teď du ale koukat na údolí stínů ...
31.0x07. 2k3 - vybírám hudbu pro demo. až nebudu mít co dělat, pohrabu se v MP3 dll,
abych věděl, jak z ní dostat sílu signálu (VU-metr) pro synchronizaci ;-)
asi to bude retrox, sonic mess, nebo husan
1.0x08. 2k3 - velké balení na dovolenou. včera jsem začal doopravdy dělat level editor,
udělal sem ikonky a tak, musím ještě najít jak udělat tabbed dialog a přidám
OpenGL, později Pashika a pak 3ds - import. teď se pouštím znovu do BSP
a konečně doodělám ty portály ;-)
1.0x08. 2k3 - v mobilu mi došla voda, právě sem na to přišel ... hrůzá, konec světááá !!!
... nebo teda ségra na to přišla. právě sem kreslil nerekurzivní procházení
stromem a přišla ségra, tak sem jí ho půjčil, búů !
1.0x08. 2k3 - ségra mě přesvěčuje že BSP není strom, protože to nemá klacek, teda kmen
a roste to vzhůru nohama :-) tak to bude asi nějakej BSK (binary space keř)
... udělám z toho html, abych sem moh dávat vobrázky
2.0x08. 2k3 - hm ... hrabu se v přerozdělování portálů, ale nefachá to. někde tomu utíká
paměť. ... asi bude snažší přerozdělit tracovací pointy, ale když už sem
jednou vymyslel ty kraviny okolo, tak to dodělám. problém je, že některý
portály úplně zaniknou (i když možná jen kvůli epsilon), ale hlavně při
procházení zadní části nody mi pointer podleze pod rukama a směle se vydá
do druhé půlky stromu !
jen tak mimochodem jsem před chvílí nakreslil asi stokrát složitější graf
pro počítání leafů, než je ten na obrázku, protože součty leafů tímhle
algoritmem nesouhlasily s klasickou rekurzivní metodou. nakonec sem přišel
na to, že opčítám leafy v úplně jiných nodách a že to celou dobu zřejmě
funguje :-( ... asi budu plakat !
2.0x08. 2k3 - už vím proč podleze, zkouším to zvizualizovat a - ejhle, nejede mi můj milý
vizualizátor leafů. ani s původním světem ...
3.0x08. 2k3 - fachá ! fachá ! ať chcípne Gates, krysa bídná ! fachá ! halus. du spat !
from now on, let every portal reaches two leafs, bwhahaha ! ha !
3.0x08. 2k3 - harder faster lamer ! složitější svět - zatěžkávací test ... jede.
3.0x08. 2k3 - [12 hodin později] je poledne a jedeme do Chorvatska. nebo do Brna ? ne !
přes Brno do Chorvatska ! rakija rulez !
před chvílí jsem dodělal antialiasing čar pro portalviewer a napsal něco,
co dokáže zjistit extensions a parametry grafické karty.
10.0x08. 2k3 - hm ... sme zpátky. mám tak přesezenou prdel, že už ani nejdu na počítač :-)
11.0x08. 2k3 - tak, a můžu začít. přes chorvatsko sem si promyslel že efekty co zamýšlím
na normálním stroji nepůjdou spočítat, takže uvidíme až bude nová grafírna.
dneska bych chtěl dodělat PVS a pokračovat s level editorem. taky bych měl
myslet na maturitní výrobek ... ten už mám sice hotovej (Pashik), ale nemyslel
sem na to, že budu muset explicitně ošetřovat int16 a int32, nemluvě o float.
... a taky musím sehnat řady pro počítání sin / cos / sqrt ... přemýšlím,
jak má float vypadat ? asi IEEE 32-bit
12.0x08. 2k3 - PVS ... dopsal sem přerozdělování světa na konvexní volume, z čehož mne
několikrát vytrhl unreal a došel jsem k závěru že 640 MB paměti je málo.
to dělá ta blbá mříž na začátku mapy. je to moc polygonů na jednom místě.
to by mohl vyřešit dodělanej editor jakožto bych ji označil za entitu
a vypustil ze stromu, nebo to vyřeší něco, co mně teď napadlo - nebudu
bezhlavě rozdělovat volume na malý kusy, ale pokaždý zkontroluju, jestli
facy zakrejou celej průnik roviny s volume a až pak to rozdělím. tím
se zároveň vyhnu sporné funkci spojování těles, jak to dělá pan Carmack.
jediná nevýhoda je několikanásobná query průniků volume a roviny, která
by se špatně ukládala, takže se bude pokaždé počítat znova. ach jo !
... no a taky musím napsat funkci pro překrytí polygonu facem. no, a je to
tady. napřed jsem se tomu tak hezky vyhnul a teď abych to psal ! a nebo
to budu muset udělat kvantově, což by nemuselo být úplně přesné a už vůbec
ne rychlé.
12.0x08. 2k3 - dohrál sem unreala. když sem myl nádobí, tak na mně civěla moucha. chytil sem
ji za nohu. zejtra přijede ségře kámoška. doufám že budu moct psát ;-)
13.0x08. 2k3 - great debug. neni to tak zlé, v podstatě to zhavaruje na nějaké singularitě
prostoru, kdy to vytváří miliony subprostorů. je to moc zmatený, špatně se
to ladí. s tím psaním to neni tak vostrý :-(
13.0x08. 2k3 - a je to. chyba je v kontrole polohy face vůči volume. pokud face leží venku,
může shodou okolností ležet tak nešikovně, že roviny, vůči kterým je vlastně
"za" protíná a funkce ji potom označí za penetrující. absolutně nemám nápad,
jak funkci přepsat. (zatím) -> max payne; mimochodem jsem si musel přidat
ještě kreslení normál jednotlivejch stěn volume. teď je to hustý. skoro by to
mohl bejt spořič obrazovky
13.0x08. 2k3 - druhej pokus. už to budu mít dohraný. zatím mně pořád nenapadá, jak mám
udělat to s tou polohou. dělit face se mi opravdu nechce.
14.0x08. 2k3 - [1:54] mám to. použiju jen průniky face s volume, abych zjistil, jestli je to
opravdu split. vypadá že funguje. budu ale muset praktikovat věc s kontrolou
nutnosti rozdělení, jinak se to do paměti vejde špatně :-(
14.0x08. 2k3 - dohrál jsem max payna, docela to šlo. (skoro abych taky popřemýšlel o bullet
time :-)) to se zastíněním roviny je zbytečně pomalý, mělo by stačit standardní
BSP ošetření - potom se prostor nerozdělí na tolik kusů, jako když se bere face
po face. taky musím zkontrolovat, jestli to nemá nějaký další chyby (neubývá
nebo nepřebývá prostor), no a pak budu floodfill-ovat ! na to už se těšímmmm !
14.0x08. 2k3 - funguje. za pomoci jednoduchého hledání se to sice trochu zpomalilo, ale namísto
542 volume už to pro aktuální svět vytváří jen 136, což je dobré. asi napíšu
další tutorial na BSP a PVS :-) problém je, že je opravdu potřeba uspořádat
to jako strom (to je teď už druhej ... věděl sem to vod začátku, ale nechtělo
se mi to všechno smazat) :-(
15.0x08. 2k3 - musel jsem to ještě upravit kvůli rychlosti, takže to zase vypadá víc jako
normální BSP, ale po několika pokusech to chodí. zatěžkávací zkoušku to sice
přežilo, ale naplno vyvstává nutnost určit komplexnější povrchy za nevhodné
k dělení prostoru :
(kupodivu to zabralo jen 38 MB paměti :0)
16.0x08. 2k3 - dneska sem celej den dodělával sousedy, na poslední chvíli už to skoro
fungovalo, ale pak jsem si zapnul zobrazování a když sem viděl, jakej maglajz
to udělá, soudím že v tom je chyba :-)
16.0x08. 2k3 - tak, a je to. bug fixed ! teď už můžu udělat korektně fungující vis :-)
17.0x08. 2k3 - dneska už to dovopravdy fungovalo. musel jsem zaremovat hromadu optimalizací,
ale mám mapu se správně spočítanou PVS-kou ! problém je, že při klasickém
zatěžkávacím testu to padá na paměť asi po dvou minutách programu, takže si asi
dokážete udělat obrázek, jaká radost je ladit to. pomalu přemýšlím že to vzdám.
... a to je teprve 22:58 ! to máme 9:00 - 22:58 = 11:02, 11:02 = 11 * 60 + 2 =
= 662 minut = 331 spuštění (max) ... to bych měl stihnout odladit (než ráno
vstanu) ... ono je taky možný, že se to prostě sekne na nějaký matematický
chybě, kterou nepředpokládám a pak to udělá kravinu, ale stejně musím přijít
na to, proč :-( už se těším, až napíšu řádek "class CLightmapRender public
CLameRenderingMode" (to v jazyce programátorů znamená něco jako rozpustilé
hrátky s obrázkama a světlem)
17.0x08. 2k3 - já se z toho po... bylo tam "delete" místo "delete[]" ! a co je nejhorší že to
celou tu dobu fachalo !
17.0x08. 2k3 - nebylo ... ... [23:55] - už mám odchycenou část kódu, která vyvádí prasečiny.
stačí zjistit proč ... [4:37] singularitaáá ! máám jííí ! co s nííí ? nevííím !
spááát !
18.0x08. 2k3 - vypadá to na bug fixed :-) (dalo to teda celej den), špatná zpráva je, že to
očividně použiju i jako BSPátor, takže to bude napsaný, jak předtím mělo, jen
vyhodím přesně 2908 řádků textu :-( ... si musím zahrát quaka a zmasit pár botů,
nebo to nerozdejchám ! ... zatěžkávací test ... nejdýl trvá hledání sousedů -
není divu ... ne, nefachá. musím ještě dodělat obsluhu singulárních stavů ...
18.0x08. 2k3 - ohromná bouřka. doufám, že mi nevypadne elektrika. dva a půl metru ode mně je
železnej komín, samozřejmě nezeměnej. při pevnosti vlhkého vzduchu 1500 V / mm
to máme jen 3.75 MV ... to už by byla docela šlupka.
21.0x08. 2k3 - [1:03] hm ... mám toho plný voči. začal jsem psát BSP2, ale dodělám to až dneska
(to jest po deváté ráno).
21.0x08. 2k3 - tak. mám kus BSP (kromě ukládání a portálů), dneska sem vypravoval jednu hru do
světa. pomalu se smiřuju s tím, že to budu dodělávat i na intru :-(
22.0x08. 2k3 - ještě pár dodělávek na distribuci, naobědvám se a pustím se do BSP !
(software rendering)
23.0x08. 2k3 - svatba, žranice, Summer of Love 2003 ! nářez. takle sem se už dlouho nevypařil.
totální reset mozku, bude se mi dobře programovat :-) ... hlavně Afrika Islaam !
hovado jedno, takový ďahy ... ale mělo to jedno mínus - buď sem měl uši plný
hlíny, nebo tentokrát dodržovali limity hlasitosti, takže sem si vůbec neužil
věci jako pískání v uších a tak ... jinak samozřejmě klasika buzerace - žetony
a prohlídka při vstupu - příště nás snad svlíknou, nebo já nevim ...
No a cool vizualizace ... sice jich bylo míň, než minule, ale cool. dokonce sem
si jich pár skoro zapamatoval ! (možná bude screensaver)
24.0x08. 2k3 - spím ... a spím ... a pro změnu spím.
25.0x08. 2k3 - píše se BSP2 : moreC++, moreElegance, moreFunctional, moreSpeed, moreSexy ...
nechápu jak to (Quake III) Carmack moh zvládnout v obyčejným C-čku !
26.0x08. 2k3 - je sice hezký, že to je takhle přepsaný, vyhne se to hromadě kostrbatostí, ale
někde mi podtékají nějaký polygony z gausovský mapy - a debugovat ty šablony je
dost spletitý, hlavně když se debugger každou chvíli ptá, jestli je program
v jedné instanci šablony, nebo nějaké jiné (při run to cursor) :-(
26.0x08. 2k3 - naplňuju disky mp3-kama, abych měl co poslouchat. další den hudby ... teď už se
tam nic nevleze ... i Quaka musím hrát z cd-čka ! Matrix revolutions - hmmm ...
to bude žrádlo !
27.0x08. 2k3 - jo. už to fachčí, taková blbá chyba s indexama při hledání čehosi. ... ale zase
nefachčí portály ... (potvrzuje se Murphyho zákon pro programátory, kterej říká
že odstraněním jedné chyby se do programu zavleče aspoň dvakrát tolik dalších)
27.0x08. 2k3 - nějak mně to nebaví. smazal sem si ve windozech plochu, takže mám jen obrázek
na pozadí a žádný ikonky + pár kilo paměti ;-)
28.0x08. 2k3 - už dou i portály. vytvářel jsem portál vždycky uprostřed světa a ne na dělící
rovině, kde měl být. teď se to zdá správně :-) ... teď ještě dopíšu distribuci
portálů po stromu a můžu to zapsat a zkontrolovat ...
31.0x08. 2k3 - tak, tentokrát už na intru. musel sem si zapařit Montezumu (ze starýho dobrýho
Atari) a teď dodělávám distribuci portálů, ostatní věci už fungujou, doufám ...
1.0x09. 2k3 - dneska sem dopoledne běhal po městě a obnovoval jaxe říká "společenské kontakty"
odpoledne sednu ke kompru a začnou chodit lidi a vykládat jak sem hroznej magor
že od rána sedim na židli a ani nikam nejdu :-)
2.0x09. 2k3 - dneska sem od rána (teda kromě školy) seděl na židli a koukal na filmy ... teď
je 11:09 a asi se konečně dostanu k ladění BSP.
8.0x09. 2k3 - to to běží. BSP2 už funguje, pohoda. dneska sme měli měření a já sem zapomněl
bačkory. všichni nadávaj že mi smrděj fusakle.
9.0x09. 2k3 - ladím BSP, už se savuje i loaduje. píšu Test 2 :-)
10.0x09. 2k3 - včera padl nápad na brutální hru - deathmatch vláčky. zatím ale vůbec nevíme,
jak to vlastně má vypadat.
13.0x09. 2k3 - rozhodl sem se že pohnu s www stránkama, takže píšu stencil stíny pod softwarem.
je to brutálně pomalý a zatím se mi nepodařilo udělat víc, než stíny, kdy kamera
nesmí být uvnitř žádného volume.
14.0x09. 2k3 - dneska sem to odladil. to byla ale bolest - stencil s S-Bufferem. se Z by to asi
šlo mnohem líp :-) ... a vo tom to je - nakonec to vyšlo, dokonce sem včas odjel
na intr a stihl to ještě odeslat na net !
16.0x09. 2k3 - dneska sem konečně dopsal BSP2, už jen trošku starostí s venkovní nodou a bude !
17.0x09. 2k3 - no, udělal sem prohlížeč jeskyň (podzemí) pro jednoho fandu, na nic jinýho mi nezbyl
čas. vyvinul jsem LameWad ! ... a zprovoznil detekce kolizí, i když ne tak, jak bych
chtěl.
23.0x09. 2k3 - čas chtěl, aby se toho hodně událo. koupil sem si pálnici, napsal další update www
stránek (díky bohu) a konečně dopsal venkovní nody. kámoš vyhrál v Counterstrike
Postala 2-ku, takže pobíhám po městě s nůžkama a dělám kraviny.
... taky sem odchytil buga :P !
23.0x09. 2k3 - eště bug v distribuci portálů. teď se to zdá být very ok. Taky sem dohrál Postala.
moje skoŕe je 510 lidí, z toho 17 se usmažilo, 160 přišlo o hlavu díky brokovnici,
vyčůral sem 48 galonů, ubil 8 slonů, 27 psů a 24 koček, z čehož 19 skončilo
na hlavni brokovnice. dál ještě 102 policajtů. utratil sem 760$ a zbylo mi 1890$.
9.0x0a. 2k3 - přerušen hrami začínám znovu pracovat na BSP ... vylepšil sem view a počítám PVS.
(taky sem napsal něco na www stránky)
20.0x0a. 2k3 - hm... nejel sem do Brna na Apoklaypsu, našel sem badgirlforlife, připsal sem část
PVS a třeba se někdy dostanu k něčemu co bude fungovat. ale teď mě trochu nabudily
krásný dema od nVidie, takže aspoň něco dělám. občas si říkám že se na všechno ...
22.0x0a. 2k3 - dohrál Sem Maxe payna 2. Krááátkýýý ! (naštěstí) - lets get back to work.
24.0x0a. 2k3 - Hidden surface removal. primárně to funguje dobře, ale pokaždý to někde vyleakuje
mapu. nevím proč, jsou čtyři a du spát. už vím, jak dělat radiositu. nemá to až tak
moc společného se shadery jako spíš s render to texture. pro stíny, vržené plošným
světlem bude navíc potřeba surface cache.
24.0x0a. 2k3 - nějak mi to nedalo ... už to fachčí na 100 % ! ... mám taky navrhlou integraci
Pashika, takže tak do dvou týdnů už bych mohl skriptovat výtahy, dveře a tak.
28.0x0a. 2k3 - bug ... bug ... už asi týden hledám jednu pitomou chybu ! přemýšlím o věcech jako
seknout s tím, sex, sebevražda ... nicméně sem zase zpátky na úrovni BSP, takže
už čtyři měsíce dělám na BSP. depresivní. velice ... dneska sem sice našel část
chyby, takže už to nedělá až takový kraviny, ale na mojí složitější mapě to leakuje.
nevím co způsobuje takovej maglajz v polygonech, takže pokud to do prvního týdne
v dalším měsíci neopravím, prostě asi půjdu dál :-(
29.0x0a. 2k3 - kašlu na bug ... abych se dostal z deprese, ladím svůj stroječek. podařilo se mi
vylepšit memory pipeline asi o 40 MBpS na int i float, takže teď to je 905 a 962
MBpS. Taky sem defragmentoval nějaký disky (což je uklidňující) a pomalu začínám
přepisovat PVS. teď mi do toho ale vpadla rodina a chce vidět nějakej film ...
už nemám depresi :-) (začínám bejt silně nervní ... need ICQ !)
2.0x0b. 2k3 - vylepšuju Pashika. dneska sem přidal ternární operátor a základ pro funkce :-)
... taky sem retušoval nějaký fotky ;-) Taky sem konečně přišel na to, jak označit
leakspoty - pomocí octree :O
Pashik raytracer
12.0x0c. 2k3 - no ... to byla ale mezera. stalo se hromada věcí. mám Pashika 0.85, hromadu známek,
přihlášku k maturitě, rýmu ... hruza ... taky sem bohužel viděl Matrix Revolutions
(:-(), ale vykompenzoval sem to Ligou Vyjímečných ... V programování hry sem moc,
nepokročil ale nechal jsem si to jako ročníkovou práci, takže teď budu fachčit.
vydělávám hromady peněz na plošňákách na maturitní výrobky a laborátech, po vánocích
si koupím novou grafírnu a asi ještě DVD-romu.
12.0x01. 2k4 - vánoce, sylvestr, všecko je za náma ... Nějak nebyl čas logovat. Takže - mám novou
holku, nějaký dárky sem dostal (nejlepší je od maminky - méďa s chemikálií, která
při nárazu uvolňuje teplo. dávám si to na myš - luxus !) Tenhle nebo příští týden
si zajdu pro grafárnu (ASUS GF FX 5600 / 256 MB), mrtě se na ni těším !
Hra fallen dreams (taxe to mělo jmenovat) je fallen, přidal sem se k novýmu týmu
týpků z Brna. Říkají si Pall a budu pro ně dělat grafiku. (mají grafiky a zvukaře !
to sem nikdy neměl) Pashik už umí funkce, musím jen trochu přepsat virtual machine
a pak ještě tabulku symbolů a budu mít pole, pointery, struktury ? ... paráda !
... horší je, že leakspoty s octree nefachají :-(
15.0x01. 2k4 - nakonec to byla Inno3D FX 5700 ... (a 5700 je víc jak 5600 !)
1.0x02. 2k4 - dodělávám struktury pro Pashika ... je to hrůza, všecko se musí přepisovat !
22.0x02. 2k4 - Pashik má hotovou tabulku symbolů, nejhorší je za námi ... dělám taky BSP, odchytal
jsem pár chybek a můžu opravdu začít PVS ...
29.0x02. 2k4 - První smysluplné řádky v assembleru. Krishna buď po(ch)válen ! Pashik má teď 9286
řádků (za prázdniny jsem přidal něco okolo 6000 + další poupravil ...) je to 116
stránek ve wordu, když to dám sedmičkou courierem, kterej je skoro nečitelnej,
jen doufám že to snad pan Šilar (učitel) nebude chtít mít vytisklý ... (totiž - ještě
nejsem úplně hotovej !) ... a nikdo mi neříkejte nic o psaní všema deseti ;-)
8.0x04. 2k4 - Hm .. včera sme psali maturitní písemku z češtiny, snad to dopadne ... jinak pashik
už chrlí docela hustej assembler, je potřeba to jen odladit a napsat konstanty ...
má to okolo 18000 řádků. Odpoledne jedu na chatičku, trochu si užít ;-)
12.0x04. 2k4 - Tak, Velikonoce mám jakž takž za sebou ... (hlavně v sobě ;-)) Pashik už kompiluje
docela srozumitelný věci, objevuje se i náznak funkčnosti. Ještě dopsat konstanty
a příkazovou řádku. Jinak se asi nic zajímavýho neděje. Jo, přidal sem další kecy ...
25.0x04. 2k4 - dopsal jsem dokumentaci k Pashikovi. Je toho 37 stránek 12-kou Arialem ... jěště
že to už mám za sebou ... taky jsem přejmenoval chat na guestbook, protože mi tam
furt leze nějakej sjetej týpek a řve že "na tomdle divnym chatu ještě nikoho nikdy
nepotkal" ... taky sem na popud někoho z ČVUT přidal formulář na odesílání mailů,
už sem to chtěl jendou udělat, ale nikdy na to nebyl moc čas ...
27.0x04. 2k4 - minulej tejden mi z nějakýho důvodu shořela disketovka (když sem si dělal kulatej
FDD kabel - zvláštní náhoda ;-)) no ... a dneska mám novou. kabel funguje ... nechápu.
dokumentaci sem ukazoval Šilarovi, tan se rozcenil a řek mi ještě pár úprav. teď je
korektní a má 45 stránek. ... to zas bude pálka ... dostal sem na voběd makrelu,
teď mám držku plnou kostí ...
12.0x05. 2k4 - dodělal sem prezentaci k pashikovi ... Šilar moc nechápe jak může bejt prezentace
psaná taky v Pashikovi, ale nechává to bejt ... napadlo mě že tam vložím skrytej
snímek, takže otevírám Klub Rváčů a hledám jejich skrytý snímky ...
15.0x05. 2k4 - narozeniny ... teď je mi 19 ... hrůza ! 10011 vůbec nevypadá dobře ...
26.0x05. 2k4 - dostáváme maturitní vysvědčení. luxus ... mám to za 7, takže je jasný co se teď
bude dít ...
30.0x05. 2k4 - Junish Mindal chce abych přeložil stránky do angličtiny, takže překládám ... asi
přeložím jen 3D-engine + o autorovi, o céčku je toho v angličtině plno a kecy
se mi překládat nechce ... samozřejmě přeložím odkazy a downloady ... Taky vybarvuju
syntaxi c-čka v 3D-enginech a anglické verze jsou trošku líp zarovnané (do odstavců)
4.0x06. 2k4 - zase hraju Morrowind (mám hotovou hlavní linii a tak hraju vedlejší ...) sháním
datadisky ...
8.0x06. 2k4 - jedu do brna nakupovat hadry ... mám na to docela dost času ... (ocko je na služebce)
nakonec sem si koupil košili a tričko ... a došly mi finance :-(
11.0x06. 2k4 - přijímačky na FIT do Brna. Táta mě ráno bere služebním autem do Brna. Když sem
vystupoval tak sem se zeptal kde vlastně sem, jeden z jeho kolegů prohlásil "Milady
Horákové" a byli pryč. Vybalím mapu a zjišťuju že jsem na druhým konci brna, než
chci bejt ... Naštěstí můžu jít pořád po hlavní, jen kterým směrem - takže zkouším
směr o kterým si myslím že je do centra a hledám další ulice ... Po chvíli zjišťuju
že mapa je nějaká divná, ty ulice tam vůbec nejsou ... Hledám ulice a zjišťuju
že se celou dobu motám okolo FIT ... Okolo deváté sem na dvorku, přijímačky mám
v 11:30, takže vybaluju Bartsche (asi 5cm tlustá bichle o matice) a začínám číst.
okolo desáté si dávám chleba a v 10:52 to mám dočtený (některý pasáže, třeba
o vektorech, sem prolistoval opravdu rychle ...) Chvíli po jedenácté přijíždí Pospa,
dělá taky v 11:30. Když sme v učebně, vysvětlili nám co od nás chcou a co nesmíme,
Pospu dvakrát přesadili, protože si sed do blbé skupiny a pak ještě jednou, zmatkař...
Za chvíli to mám hotový a du domů ... všichni si myslí že nevím co s tím a mám
to celý blbě ... Učitel třeští oči, když vidí že to mám vyplněný ...
12.0x06. 2k4 - podle všeho mám 928 bodů, ztratil sem 60 + 12 na jednom blbým vývojovým diagramu,
připadám si jak nějakej gymplák ... dyk já to moh mít za 1000 !!!
13.0x06. 2k4 - píšu BSP-átor, tentokrát potřetí. Přišel sem na docela dost chyb v binárním hledání
a už ho používat nebudu ... zato použiju trošku jinou optimalizaci a doufám že teď
to konečně dodělám ...
taky založím v downloadech sekci se 3d-modelama ...
22.0x06. 2k4 - tak. BSP funguje téměř výtečně, ještě musím dodělat automatické vylepšování geometrie
a bude to. Už se těším na editor a při převracení sena vymýšlím funkce ... ;-)
(seno je suchá tráva, máme jí plnou louku a musí se neustále převracet hráběma,
aby nezačala plesnivět ... teda dokud neuschne úplně)
24.0x06. 2k4 - Byl sem v Brně na zápise do školy. Vez mně tam jeden hodnej pán co jel na denní
služebku. Akorát ... no nejlíp to vystih taťka : Jak to bylo ve filmu "Jáchyme, hoď
to do stroje !" - oni spolu jedou autem a za celou cestu řekne jen "Humpolec" když
přijíždějí do Humpolce ...
Stavoval sem se za jedním známým, takže mám shreka 2 ... a jinak asi nic novýho ...
Jo, zhruba dva lidi maj 1000 bodů (přijímačky), za nima visím já ... ach jo.
25.0x06. 2k4 - Dostal sem hromadu komixů. Chtěl sem kámošovi přeložit Hellboye od Mignoly,
ale zjistil sem že je to dost mizerná práce, takže sem si řekl že udělám program.
Odpoledne to umělo uznačit bublinu na kliknutí, vytáhnout z ní text (jen jako
bitmapu) a vymalovat ji původní barvou. Pak sem začal překládat písmenka a ... teď
je jedenáct a mám program, kterej sleduje myš a dokáže rozluštit gesta a spoštět
podle nich programy ... možná ho dám na stránky. S rozpoznáváním textu to vypadá
o trochu bledějc, ale taky to půjde ...
29.0x06. 2k4 - Píšu BSP, už to funguje výborně, pomalu začínám myslet na editor. Dneska sem psal
funkci, která by vylepšila navazování geometrie a odebrala překrývající se plochy ...
Vyšlo to docela dobře, jen to není nejrychlejší ... ale na druhou stranu to mám
těžší, než pan Carmack, protože můžu používat i nekonvexní brushe, což HL/HL2/Q3A/D3
nemůže ... jo, a budu mít disky ! dvě osumdesátky Hitachi (mají nejrychlejší i/o
rozhraní) v SATA raidu !!!
Překrývající se plochy
7.0x07. 2k4 - Hotovo ! Funguje, hotovo. Mám místnost, kde poletujou testovací chrousti a zobrazuje
se opravdu jen to, co je potřeba ! Cool - můžu začít psát editor !
(věci za rohem už se nekreslí !)
jo, .. a taky by mi každou chvíli (dneska / zítra) měly přijít ty disky !
26.0x07. 2k4 - mám více méně dodělanej editor, zbývají mi ještě křivky, hejbání s entitama a fleky
na zdi (umisťování). jak to dodělám, budu dělat dokumentaci engine pro cinemax (to je
firma, sponzorující vývojáře) pak budu dodělávat Pashik2 VM a psát grafickej engine.
chci, aby se mi někdo postaral o audio a fyziku (i když bych to ovšem mohl udělat sám,
ale hej - sou prázdniny a nemůžu mít na všechno čas !!!)
(ať žije MFC ...)
29.0x07. 2k4 - Dohrál jsem Quake 1 !!! poprvé !!! teď už vím na co tam poletuje ta potvora. člověk
se musí teleportovat, když to prolítá skrz shubb. Tím ji telefraguje !!!
Ultra high detail ;-P
9.0x08. 2k4 - Dohrál jsem Dooma 3 !!! Fakt skvělá hra, opravdu propracovanej engine. Chtělo
to jen trošku vylepšit příběh ... By mně zajímalo za jak dlouho bude čtyřka !
31.0x08. 2k4 - Tento den se zapíše do dějin jako den kdy se nic nestalo. Začal jsem dělat na
demíčku pro kámoše, který jsem vhodně pojmenoval FandaMark. (je to pro Fandu)
24.0x10. 2k4 - Rozhodl jsem se předělat stránky, aby vyhovovaly HTML 4.01 podle W3C. Jediná
potíž byla v tom, že nevím jak obarvit zdrojáky, ale to se vyřeší.
5.0x11. 2k4 - Píšu program na obarvování zdrojáků v C-čku pro HTML. Už mně to nebaví dělat
ručně, stejně to dělám na několikrát a pokaždý něco zapomenu obarvit ...
10.0x11. 2k4 - Dokončil jsem FandaMark. Sice mi to na poslední chvíli spadlo, ale stihnul
jsem dopsat zdrojáky, který se mi ztratily. Můžete si ho stáhnout
na www.the-swine.wz.cz ! Ať se vám líbí !
13.0x11. 2k4 - Byli jsme v Praze na Tiestovi. Bylo to takový ... Tiesto hrál asi nejhůř,
narvat 15 000 lidí do T-Mobile arény přes dvě vrátnice kde šacovali ... přál
bych vám zažít tu tlačenici :o). Večer byl ohňostroj, kterj zdálky vypadal
dost krásně, ale lidi co byli blízko si stěžovali na uhořelý vlasy a propálený
oblečení. Ale cesta zpátky byla krutá. Byla hrozná kosa, kámošce se navíc
udělalo špatně, zkrátka hrůza - jako vždycky.
16.0x11. 2k4 - Jako zběsilej pracuju na projektech do školy ... možná jste si všimli že v
downloadech něco přibylo
25.0x11. 2k4 - Dopsal jsem C2Htm, utilitu na obarvování c-čkovskejch zdrojáků pro stránky.
Chystám se postupně předělat všechny díly 3d-enginů a učebnici céčka. Velký
to úkol
28.0x11. 2k4 - Dneska sem dokončil kompilátor Pashika 2, teď budu psát monstrózní virtual
machine, která bude (doufám) stíhat kreslit ten obrázek realtime (což by bylo
naprosto ultimátní zrychlení) Taky mám nehoráznou chuť na něco sladkýho, je
to naprosto hrozný. Na takovýhle chvíle bych měl mít finanční rezervu :o)
4.0x21. 2k4 - Dnešek jsem věnoval úpravě stránek, byl jsem přesvědčen a k vánocům asi dostanete
novej design (bez frámů a taky trošku jinej layout)
7.0x12. 2k4 - Dohrál jsem System Shock 2: na nejtěžší a jen s hasákem ! Skvělá hra. Takhle
jsem se už dlouho u ničeho nebál ...
25.0x12. 2k4 - XMASsacre 2004 ! ... bohužel se nekonalo, jelikož sem nechal ve vlaku batoh a když
jsme ho našli tak už jsme se nevraceli :-(
17.0x01. 2k5 - Design bytecode generátoru Pashika se opět ukázal dost scestnej. Musím přepsat
část, zpracovávající odkazy do paměti - a to není zrovna příjemná práce.
3.0x02. 2k5 - Z Pashika už leze 99% správnej bytecode, předtím tam byly chybky. Už mám rozepsanou
i VM, za chvilku už to bude běhat ... nikdo netuší jak moc se těším, věnoval jsem
tomu skoro čtyři roky (přerušované) práce.
20.0x03. 2k5 - Nemám grafiku a tak hraju kraviny. Naprosto mě zaplavuje arkanoid "BREAKQuest"
od Nurium games, je to 100 různejch modifikací arkanoidu v jedné hře. Dobrá
motivace dokončit Pashika a vyzkoušet co s ním dokážu já.
BREAKQuest
23.0x03. 2k5 - Mám novou grafiku !!! GeForce FX 6600 GT od ASUSu ... hloupý je to přídavný
napájení, chybí mi na něj u zdroje konektor. ale po chvilce bastlení ... voilá!
4.0x04. 2k5 - Dokončil jsem titulky na Life Aquatic with Steve Zissou. Geniální filmeček!
... a první český titule! (neměli byste mít problém je najít, stačí google)
4.0x06. 2k5 - moje přítelkyně Lucka mě odnaučila nosit batoh přes jedno rameno. děkujeme!
25.0x06. 2k5 - práce na Pashikovi přináší svoje ovoce! napsal jsem v něm znova úplně stejnej
raytracer, tentokrát kreslení trvá 1.55 - 1.58 sekundy, což je 45x rychlejší
než v předchozí verzi pashika! hurááá! Zároveň je to 14x pomaleji, než v céčku,
což je na skript taky nádhera. Javascript je rozhodně pomalejší ...
Pashtracer
27.0x08. 2k5 - rozešli jsme se s Luckou (po dlouhých debatách a výpočtech kontrolních součtů
toho co jsme spolu prožili) ... a ve druhém kole jsem opět nedostal kolej ...
ať žije smůla! (aspoň že programování jde tak jak má - mám víceméně hotový
überlame opengl2.0 renderer a chystám se na první demo s novým engine - paradoxně
věnované Lucce)
10.0x09. 2k5 - vymyslel jsem metodu jak mapovat závislosti polygonů na vertexech (principielně je to
tabulka odkazů, ve které se kvůli její velikosti špatně (=pomalu) hledá) a jak mapovat
vertexy v závislosti na jejich pozici v prostoru - např. při výpočtu normál hladkého
povrchu dosáhnu zrychlení okolo 50x! to je první šťastná událost za poslední dobu ...
ale stejně dřív či později přijdu na to, že to už nezávisle na mě někdo vymyslel mnohem
dřív, udělal to líp a stihl to rozšířit pod svým jménem :*(
18.0x09. 2k5 - smůla pokračuje. včera jsem jel na slučák do Pardubic (na kole), mělo to být 40km,
ale cestou tam jsem se ztratil a zajel si 49,7km a na cestě zpět jsem špatně odbočil
a dotáhl to až na 61,4km, dohromady krásných 111,1km! navíc, asi pět kilometrů od
domova mi spadl řetěz a úhledně se omotal kolem pedálu - ani za nic jsem ho nemohl
dostat dolů - a když se mi to konečně podařilo, nalomil jsem přesmykač :*( a to všechno
po předchozí páteční akci. usnout mi mohlo trvat tak ... hned :o))
25.0x09. 2k5 - regional dj'z - akce v ústí. překonal jsem svůj silvestrovský rekord z předminulého
x-massacre, kdy jsem se z vysokého mýta do ústí nad orlicí dopravoval 4 hodiny
naprosto výbornými 2:20! (pěšky, ~25km) mimoto jsem tam poznal hodně zajímavou slečnu
3.0x0a. 2k5 - někdo se mě ptal kolik řádků má teď engine a dospěl jsem k úžasnému číslu 23334 řádků!
+ nějakých těch 10000 na pashika ... není to nádhera ??
12.0x0a. 2k5 - dnes je nádherný den! Mám první rendery z ÜberLame ... píšu shader pro real-time
vodu, tady je náhled: (takhle přesně to vypadat nebude, teď je to spíš mouka nebo
želé než voda)
Fyzikálně přesná simulace mouky
... a zítra bude den ještě krásnější, neboť přijede Renča ... uvařím jí večeři
a uděláme si krásný večer ...
25.0x0a. 2k5 - přijeto od Renči, páchali jsme draka a různé další věci. pro případ apokalypsy
(28.10.2005) přikládám obrázek jak vypadal ...
7.0x0c. 2k5 - dnes jsem se dokopal k tomu vyfotit svůj počítač, tady je:
levým čudlíkem se dá (postupně) přepínat mezi konstantním svitem a indikací práce
disků, prostředním čudlíkem se nastavuje světlost a pravý čudlík je vypínač
8.0x0c. 2k5 - první vánoce :) konečně mám svého hezoučkého irivera, byla to fuška než dorazil,
cestoval skoro týden ...
30.0x0c. 2k5 - špatná nálada
venku sněží, v pokoji je zima; jedinnými zdroji tepla jsou můj dech a počítač přede mnou.
sníh za oknem se v oblacích maličkých vloček nechává unášet větrem, už jen z toho pohledu
je mi zima. zítra bude 12-31-2005, sylvestr. strávím jej se svou bývalou přítelkyní, bude
to takové malé rozloučení. už se na to vcelku těším a jen čekám co se pokazí. práce na pc
stojí za nic, píšu už počtvrté BSP ale nějak se nesoustředím, zřejmě kvůli té zimě kolem.
vůbec se netěším do školy, hned druhého mám první jakousi zkoušku z kdoví čeho a tuším že
tentokrát to zkouškové asi bude o něco tužší než obvykle a asi zasadím svému průměru taky
nějakou tu ránu. mám spoustu psaní a vůbec mě netěší to plýtvání časem. ale bohužel se mi
nedaří najít žádný kus kódu se kterým bych mohl pokračovat a prohlásit, že mě to baví. to
je pro mě dost podstatné, pokud mě to nebaví tak se nedokopu to udělat, asi jako tu práci
za 20000, po které se už marně shání spousta lidí a já se smiřuji že peníze asi neuvidím.
smutné to vánoce.
31.0x0c. 2k5 - 100% obrat. zase jednou světlá chvilka v mém šíleném životě. můžu říct že to
byl ten nejlepší sylv co jsem zažil a netroufám si doufat že by se něco takového
mohlo opakovat ...
1.0x01. 2k6 - that's it ... for another lousy year. dalsi obrat ... rad bych to pricital tomu ze
jsem docetl "penu dni" ale asi to nebylo tim ... asi po ?10? letech jsem si pobrecel :(
Valid HTML 4.01
|