English Welcome Kecy Programování 3D - Engine Guestbook Odkazy Downloady O autorovi Napiš mi Mailform
box_cz Jeden den na ÚSTAFu box_cz

USTAF Pardubice


    Ahoj ahoj ... tak teď vám ukážu svoji školu. Sem na ni fakt pyšnej ... že už budu pryč (teda, teď doufám že to nikdo ze školy nebude číst, asi bych se měl mírnit) Takže ... tohle je jeden můj den na SPŠE v Pardubicích. Jisté je, že je to průmyslová škola, ale výklady zkratky se různí. Jedni říkají že SPŠE je Sdružení Páličů Študujících Elektrotechniku, jiní zase Střední Průmyslová Škola Elektrotechnická. Zmatek ... no a aby toho nebylo málo, je tu ještě neoficiální zkratka ZUPSI, která znamená Zapletalův Ústav Postupného Snižování Inteligence. Domorodci školu nazývají prostě dráťárna, nebo častěji ÚSTAF. Chovanci jsou potom ústafáci. Říkám chovanci, protože chovankyní je poskrovnu a někdo za celé čtyři roky nezaregistruje že na škole je holka :-) No, ale začneme.


Level 1 - vstávání

    Ráno vás pravděpodobně vzbudí (a nebo ne) budík. Ve druhém případě vás totiž vzbudí velmi charakteristické "drdrdrdrdrdr!", které vydává speciální vozíček ve kterém uklízečky vozí kyblík s vodou a podobně. Pokud bydlíte na druhém konci chodby, než uklízečka vstupuje, spíš vás vzbudí nadávání ostatních, které je rutinou a správný ústafák s ním zahajuje boží den. Zatím by se mohlo zdát že všechno je v pořádku (relativně), ale to jste ještě neopustili pokoj. Tak tedy ... hodím na sebe nějaké to prádlo, pomodlím se a vylezu z pokoje na chodbu. Cesta do koupelny je v suchu, pokud nepodkám pana dotěrného vychovatele "tak co, hoší .. jak to de ?" a tohle uslyším ještě nejmíň čtyřikrát než se dostanu na snídani :-) V koupelně je smrad, zima a podobně, takže s umýváním spěchám (a popravdě - dost lidí ho radši pro jistotu vynechá ;-)) Po návratu na pokoj si připravím do školy, něco si zapomenu - to abych se měl pro co vracet ... a odcházím na snídani. Dole se obuju ... utíká plyn, nebo to jsou botníky ? ... a pokusím se objednat si jídlo na další den. K tomu slouží zařízení sovětské výroby, zvané "menuautomat" Trik spočívá v tom, že na nástěnce opodál visí papír na kterém je rozvrh blafů. Po výběru ze dvou možností (jíst či nejíst) vrazím stravenky do příslušných štěrbin aby je automat zaregistroval. Udělá to zvuk asi jako když dělová koule dopadne z pětikilometrové výšky na beton "dřžžšš!"... a je to. Dneska to ani moc nebolelo, můžeme razit


Level 2 - snídaně

    Klíčem je vyhnout se požití příliš mnoha jedovatých látek (rozměj snídaně) V kotlíku je čaj, ten možná není karcinogenní a na snídaní máme ... No, nejčastější je PaSejr. Je to jako sýr, ale chutná to docela jinak. Dalšími oblíbenými kousky jsou drožďová pomazánka, papriky z Parama (chemická firma stojící opodál) nebo naprosto úžasné kamenné dalamánky. Rychle vypít čaj, vyhodit jídlo a pryč ! (i když ... občas je důvod zůstat déle a užít si toho blaha, protože odteď to bude jen horší)


Level 3 - ÚSTAF

    ÚSTAF je velká budova, ležící u divadla na Karlově ulici. Od vchodu je vidět věž zelené brány ... a mnohdy je to to nejhezčí co uvidíte. Rychle dovnitř, podívat se jaké změny dneska otřásly rozvrhem ? Ááá .. přibyla nějaká Automatizace, no to je klasika. Tak, honem do třídy, zjistit co je za úkoly a honem je opsat. No a co nás na ÚSTAFu čeká ? Zejména tedy učení, ale jsou tu i jiné možnosti. Můžete navštívit kantýnu kteráž se stará o distribuci jídla o jehož kvalitě si neodvažuji pochybovat, protože kdyby se to prodavačka dozvěděla - mohl bych dostat nějaký z lepších kousků a strávit den mytím rukou (to je místní slang pro "jít na toaletu") Dále je tu knihovna, kde taktéž v případě zázraku můžete vyrábět tištěné dokumenty, ale obyčejně musíte požádat někoho o pomoc - někoho, kdo ví z které strany se má do tiskárny uhodit, kdy a jakou silou :-) Jinak moc možností k zábavě není, takže není divu že ještě před první hodinou několik chovanců odchází jinam. Je tu sice elektronový mikroskop, hojně prezentovaný na dnu otevřených dveří, ale vyjma ten ho nikdo neviděl a obecně se soudí že s jeho pomocí zlí učitelé provádí pokusy na neviných žácích. No a co že se vlastně učíme ? Udělám přehled hodin, seřazený od těch lehčích až po ty hardcore.

  Tělesná výchova
    Dobře, dobře ... na technické škole se od tělesné výchovy nedá moc očekávat, ale i ústafáci umějí svými sportovními výkony překvapit. Takový běh na 1.5 km za 14:52 už udělá dojem ! (to naštěstí není můj výsledek)

  Občanská výchova
    Velmi oddechový předmět. Na začátku roku musí dávat ústafák bedlivě pozor a sledovat názory učitele. Na rodinu, vzdělání a podobně. Potom už je to v suchu. Pokud učitel podstrčí žákovi čistý papír, žák na něj vytvoří co si zapamatoval a má vyhráno.

  Praxe
    Tady už sice musíte něco dělat, ale dozvíte se i cenné rady "alkohol, černou kávu, cigarety a dívky do úst - do 18-ti ne !" navíc dostáváte někdy i pohodlné questy jako zajít pro náplň do ledničky a podobně.

  Dějepis, Čeština
    Jedná se spíše o oddychové předměty na ktré chodí žáci i někteří učitelé v (dobré) náladě... Žáci pak hodinu využijí k doplnění sil spánkem a učitelé něco klábosí u tabule se zkoušenými žáky, které polde všeho oznámkují podle duchaplnosti rozhovoru. Zbytek hodiny bývá buďto absolutní ticho, protože všichni spí, nebo absolutní bordel, protože na světě je krásně a všichni si mají co říct.

  Angličtina
    Jako nemateřský jazyk už po žákovi požaduje zůstat o hodině vzhůru a je tedy považována za mírně obtížnější než čeština. Záleží na vyučujícím, jestli to bude dobrá hodina, nebo peklo. Ve druhém případě vychází zpod dveří na chodbu hustý dým a zevnitř se ozývá : "Ste banda kreténů ! uááááá !"

  Fyzika a Chemie
    Tady už to začíná být horší. Výklad je komplikovaný a bez široké slovní zásoby se z toho člověk nevykecá. Ale je to pořád ještě jeden z mála předmětů u kterých najdete všechno v učebnici, ve čtvrtém ročníku jsou navíc semináře, pokud byste chtěli jít na vysokou školu - a dělali přijímačky z fyziky

  Matematika
    Někomu to může paradoxně jít i tady, pokud mu to šlo na základní škole, takže má šanci uspět. Je ale zakázáno kreativně myslet. To by nedopadlo dobře. Prostě se jako opice nadrtit postupy, předváděné učitelem (i když někdy zní vpravdě magicky) a potom je opakovat.

  Základy elektroniky
    A jde do tuhého ! Tady se začne člověk učit něčemu, o čem pravděpodobně ani nechce nic vědět. Pokud jste studovali název, je tam To slovo elektrotechnická. Ale pokud navštívíte den otevřených dveří, nabudete dojem že jde o příjemnou školu, která vás zásobí řadou znalostí z oboru počítačů a vlastně ani nic jiného není. Opak je pravdou. Takže na hodinu přijde milý stařík (tohle učí většinou důchodci), usměje se a začne řvát "bonbenfest und idioten sicher !" a podobně. Jsou ale i jiní, kteří zoufale pokřikují "lehni! lehni!" na své poletující dokumenty. U zkoušení pak přichází magie, kdy žák rozhoduje například rozdíl mezi cívkou s jádrem ze smrkového dřeva a s jádrem z buku. Pokud neví, je oblíben. Někteří vyučující rádi používají zájmena, takže vznikají části výkladu z kterých nikdo nic neví "máme tady hysterezi a to." no a když už "se zvonění dere po drátech" všichni úprkem opouštějí třídu.

  Technické kreslení
    Hned v prvním ročníku ... a přichází první boss. Tedy v přídapě že nedostanete velkého náčelníka rožce. Ti, co mají smůlu, dostanou ing. Chlebného, který se svým potutelným úsměvem dělá z "ošklivých káčátek" "chasníky". Nejčastější citáty jsou "uděláte mi to tužkou a zezadu !" nebo "i slepý vidí !". Zábavná je deskriptivní geometrie, kdy Chlebný stojí u tabule se dvěma pravítky, kružítkem v rukou, ukazovátkem v puse a většinou ještě s pomocným studentem, držícím pomocné sešitové roviny a jiné propriety, předvádí průnik přímky s rovinou v prostoru. Jo, i slepý vidí a ten pohled stojí za to. Nikdo se však neodvážil tento akt natočit, neboť tento učitel prý má schopnost zmorfovat v gigantickou mouchu, pokud potřebuje.

  Elektronika
    No, co si budeme povídat. Zálěží na učiteli. Pokud dostanete pana Kazdu, uslyšíte perly, jako :
  • Když se zacne potit, tak mužete to, nebo taky jiný veci.
  • Ne nevadí pane Sychra, to už je to.
  • Co jsme si ríkali a už jsme si to rekli.
  • Jaký bude teda POZOR!
  • Problém je trošku jeden…
  • Né né né, to už je to.
  • Tady máme nepríjemnou vec, že tady budeme mít, že proste, že ale je jich mín!
(převzato z měření učitelů USTAF/2k2, je to tady)
... prostě TO máte za TO ! No a pokud dostanete Nobilise, propadnete. Má totiž příjemný systém, že kdo dostane horší známku, než 4+, propadá - dokud si to neopraví. Taky musí mít napsané všechny písemky. Tak se občas stává, že třídy do kabinetu nosí různé dary (tzn. flašky) na usmíření. Je pravda že je to ras, ale občas dá k Vánocům celé třídě jedničku, nebo na konci roku zamhouří oka. Na druhou stranu je dobré, že látku umíte na výbordelnou. Taky má hromadu skriptíček a nedá se říct, že by byl zlomyslný. (někdy) Horší je, když si vás oblíbí. Tady je zhrub stupnice :
  • Že si tě oblíbím ?!
  • Na tebe si dáme bacha !
  • No jo, tebe už si pamatuju !
  • Já tě asi adoptuju !
  • Tak. Odteď si můj adoptivní syn.
Hrubost, prostě. To by byl boss no.2

  Automatizace
    Mno, hustota. Zase opět ing. Chlebný, jenže tady má možnost rozvinout své schopnosti. Po půl roce, kdy se začnou počítat transformace (které se normálně berou ve druhém semestru na vejšce, což komentuje slovy "Těžce na cvičišti, lehce na bojišti !", nemyslíce na to, že většina lidí umře na cvičišti), je většina lidí tak nehorázně mimo, že svačí, spí (i spolu), baví se no a ti nejblbější se to snaží pochopit ! Zip tabuli maže hned jak píše, neuvěřitelně škrábe a nadává, že si nikdo nepočítá s ním - bodejť by jo, když tomu nikdo nerozumí ! Žáci jsou pak nuceni učit se doma a procházejí s chabým prospěchem. Taková obyčejná hodina vypadá asi takhle :

Automatizace

Automatizace
(12. minuta hodiny - uznejte, že to není k přečtení ! ... navíc to furt upravuje - a my musíme číst rychle ;-))

    No, na nic dalšího si nepamatuju, protože už jsem na ÚSTAFU dlouho a mám sníženou inteligenci. Den ve škole se končí tím, že se všichni nahrnou do šaten a šlapou po sobě, někdy se člověk musí schovat do skříňky, aby se mohl obout !


Level 4 - večeře

    Zase na intru. Když přijdete ze školy, většinou vám na nic jiného nezbude čas, takže večeře. Je to asi jako snídaně, takže je vám blbě, můžete se přiotrávit a ozývají se hlášky, jako "Ty brambory mi sežraly maso !", "Je to živý, nebo někdo kope do stolu nebo obojí ?". Obrázek si udělejte sami.


Level 5 - intr večer

    Po chodbě chodí nasupení vychovatelé a snaží se buzerovat. Po té osmé postupně vtrhnou do pokoje : "Hoši, v deset bude večerka, tak už pomalu běžte k sobě, připravte si pelíšky a tak ..." Trochu později se může stát i tohle : "No tak, už vypni ten počítač - jak klapeš do těch kláves, dělá to takový to ťuk-ťuk a pan ředitel by To mohl slyšet !" Cool, ne ? Takže jdete spát a to nejhorší vás čeká - zítra znovu !

Na závěř ještě pár obrázků z maturit :

Maturity
Fanda rát čisto ...


Maturity
pozn. - pads je software na plošné spoje, který tenhle člověk učí.


Maturity
... totální zadostiučinění


... obrázky vtipně doplnil Boris
zpátky


Valid HTML 4.01!
Valid HTML 4.01